Happiness manager je modernou funkciou vo firmách, ktorej predstaviteľ rozumie personalistike, psychológii a taktiež je aj terapeutom, ktorý je natoľko empatický, že dokáže vnímať atmosféru na pracovisku prostredníctvom emócií ľudí. Jeho úlohu je aj podpora v zdravotnom štýle, starostlivosť o dobré vzťahy a osobný vyrovnanosť zamestnancov. Happiness manager zodpovedá za stabilizáciu emočného indexu zamestnancov na najvyššej úrovni.
Aká je práca "manažéra šťastia"?
Potrebuje vaša firma "trochu šťastia"?
Ak má vaša firma firemnú kultúru, odpoveď je: ÁNO. Hlavne tá firma, ktorá je otvorená novým nápadom a inovatívnemu spôsobu myslenia. Nezabúdajme, že šťastný zamestnanec vždy odvádza lepší výkon, je lojálnejší a menej zdravotne indisponovaný, keď je jeho myslenie v súlade s firemnými cieľmi.
Vo veľkých firmách vedenie často nevidí nepríjemné detaily. Zamestnávateľ ťažko hľadá čas na riešenie medziľudských vzťahov a často nevidí negatívne vzťahy vo firme, ktoré ovplyvňujú výkony ľudí. Práve to je úlohou happpines managera - odhaliť "krízové situácie" ešte predtým ako dôjde k sporu či priamo k odchodu zamestnanca. Nastaviť otvorenú komunikáciu, vytvoriť priestor neformálnemu rozhovoru, prezentovať plány firmy a ventilovať stres a negatívne emócie.
Happiness manager je niečo medzi personalistom a koučom. Jeho cieľom je, aby sa zamestnanci cítili v práci dobre. Nemá však na starosti agendu spojenú s náborom, hodnotením a odmeňovaním. Vedie zamestnancov, motivuje ich a je im k dispozícií v prípade, ak potrebujú poradiť. Je spojencom medzi zamestnancami a zamestnávateľom, príp. vedením, a predchádza vypätým situáciám.
Happiness manager ako charizmatický líder
Happiness manager nie je zabávač pre vášho zamestnanca ako by sa to mohlo z názvu javiť. Happiness manager alebo "manažér šťastia" je charizmatickým lídrom, ktorý dokáže ovplyvňovať celý chod spoločnosti. Pre množstvo podnikateľov je to nová a nevyskúšaná pozícia. Nie každý má odvahu si do vedenia pustiť niekoho, kto potom napriek štruktúrami ovplyvňuje dianie vo firme. Pokiaľ však chcú vo firemných vzťahoch urobiť zmenu, happiness manager im ako "ombudsman" môže pomôcť.
autor: Mgr. Lenka Štúriková, Office manager