Prvá hodina až dve sú najdôležitejšie. Výrazne ovplyvnia úroveň pracovnej úspešnosti po zvyšok dňa. Poďte do toho a vytvorte si svoju vlastnú pracovnú rutina, ktorá Vás pozitívne naštartuje každý deň.
... a to priam doslova. Snaž sa sústrediť na tu a teraz. Pravdepodobne ste do práce dorazili v zhone, po šialenom ráne kvoli odprevádzaniu detí do školy/škôlky. Alebo dobiehate na poslednú chvíľu, pretože ste trčali v rannej špičke? To nič. Hlavne nezačínajte takto aj svoj pracovný deň. Na päť minút sa zastavte, poriadne sa nadýchnite a začnite pracovať v pokojnom duchu. A teraz hor sa do plnenia úloh a povinností s čistou hlavou ! :)
Pokúste sa naučiť byť osobou, ktorá ráno vkročí do kancelárie s úsmevom na tvári. Ak ste ten typ, ktorý ráno potrebuje nejaký čas na prebratie a uvedenie sa do dobre nálady, vyhnite sa po príchode do práce komunikácii s kolegom až dovtedz, kým nebudete dobre naladení.
Každý potrebuje mať pracovný priestor usporiadaný podľa seba. Nejedná sa len o stôl, ale aj o počítač. Urobte to ešte skôr, ako začnete pracovať. Hneď ráno sa zásobte správnou energiou. Na stôl si pripravte všetko, bez čoho sa nezaobídete. Vitamínovou zásobou, džbánom s vodou a citrónom... Základ je cítiť sa skvelo :)
V prvej hodine dňa posúďte úlohy a určite si, čo musíte v daný deň splniť. Nenechajte sa rozrušiť a znechutiť prvou požiadavkou, ktorá Vám pristane v schránke e-mailov.
Podľa odborníkov by práve kontrola e-mailov nemala byť prvou vecou, ktorú v práci urobíte. E-mailovú schránku otvárajte až vtedy, keď dokážete s čistou hlavou vyhodnotiť priority. Vyhodnoťte priority a podľa nich postupujte. Vytvorte si zoznam úloh v počítači, prípadne si ho spíšte ručne a s radosťou si potom môžete jednotlivé body škrtať.
Plánujte aj podľa toho, ak viete, kedy je pre Vás najlepší čas na konkrétny typ práce. Niekomu mozog funguje lepšie ráno, inému v popoludňajších hodinách. Samozrejme, naliehavým požiadavkám nadriadeného nehovorte NIE.
Ak pracujete v kolektíve, je dobré sa hneď ráno stretnúť a určiť si priority dňa, vyjasniť si postup ďalšej práce. Päť alebo desať minút osobného stretnutia je efektívnejších ako riešenie jednotlivých vecí e-mailom alebo telefonicky. Zdieľanie cieľov v skupine zvýši možnosť ich úspešného dosiahnutia.
Ak nič nehorí a vy si môžete dopriať pärminútovú pauzu, nebráňte sa jej. Skôr ako sa pustíte do polánovania pracovného dňa a do práce samotnej, pár minút na natiahnutie a vyvetranie Vám len prospeje.